سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پمپ تزریق

دوزینگ پمپ ایرانی

دوزینگ پمپ چیست؟

از آنجایی که اجزای یک سیستم دوزینگ پمپ بسیار مهم هستند، نحوه تنظیم آنها نیز برای همه مهم است. اولین چیزی که باید اطمینان حاصل کرد این است که همه اجزا با دوز تولید شده و جریان خوراک سازگار هستند. اقلامی مانند خوردگی بالا، فشار بالا و دمای بالا نیاز به قطعات تخصصی برای آنها دارند تا به سرعت از بین نرود (ذوب یا خوردگی ایجاد نشود).

هنگامی که همه چیز سازگار است، باید محل مناسبی برای محل تزریق انتخاب شود. لازم به ذکر است که باید در قسمتی تزریق شود که به خوبی با مواد مخلوط شود و به هیچ قسمت دیگری از لوله آسیب نرساند. یعنی اگر آن را جلوی شیر آب یا کنتور آب قرار دهید، ممکن است زودتر در قطعات خوردگی ایجاد شود و ترازو به درستی خوانده نشود.

پس از انتخاب دوز، پمپ باید به درستی قرار گیرد تا کار کند. به طور کلی، در نزدیکی یا زیر محل تزریق، باید آن را در کنار نیروگاه یا هوای فشرده قرار داد تا از ریزش آن جلوگیری شود و از آسیب آب، گرد و غبار، آفتاب و گرما محافظت شود. حتی اگر یک پمپ دوز بتواند در برابر فساد و غیره مقاومت کند.

آنها معمولاً در برابر آب و هوا بسیار مقاوم نیستند و پوشش IP نسبتاً کمی دارند، بنابراین گاهی اوقات برای به حداکثر رساندن عمر مفید آنها باید در یک کابینت یا محفظه قرار گیرند.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید ظرف محصول است. بستگی به خود محصول، دوز مصرفی و مقدار ذخیره شده در پمپ دارد. اگر دسترسی به پمپ سخت باشد یا برای مدت طولانی استفاده شده باشد، باید مقدار زیادی مواد در پمپ ذخیره شود. این ممکن است با یک مخزن فله یا کانتینر IBC تا زمانی که تجهیزات حمل و نقل یا حمل مایع در محل وجود داشته باشد امکان پذیر است. در این حالت ممکن است فاصله سرویس کوتاهتر و ظرف کوچکتر باشد، اما قابل حمل تر است.

این ماده شیمیایی پایه مواد تشکیل دهنده خود را به جامد تبدیل می کند و سپس آن را به محلول پیوسته با آب تبدیل می کند که آن را دوز می کند. برای این روش هزینه های سرمایه ای زیادی برای تجهیزات وجود دارد. نمونه ای از این روش در ساخت پلیمر برای تصفیه آب یا نمک برای تولید هیپوکلریت است.

از آنجایی که برخی از مواد شیمیایی در فرآیند دوز نسبتاً خطرناک هستند، یکی دیگر از عوامل ایمنی مهم برای اپراتورها، کاربران نهایی و محیط زیست است.

 

دوزینگ پمپ ایرانی

 

ایران یکی از تولیدکنندگان دستگاه های دوزینگ پمپ می باشد. می توان گفت ایریک یکی از باکیفیت ترین تولیدکنندگان دوزینگ پمپ می باشد. فروشگاه آلدوزینگ نماینده رسمی شرکت آیریک می باشد. تمامی محصولات این برند را می توانید از این فروشگاه خریداری کنید.

شرکت  آیریک فعالیت خود را از سال 1388 در اصفهان در زمینه تولید و فروش دوزینگ پمپ ایرانی و لوازم جانبی آغاز کرده است. این شرکت به عنوان اولین و تنها تولید کننده دوزینگ پمپ ایرانی در ایران شناخته می شود. تمامی محصولات این شرکت شامل دو سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش می باشد.