سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پمپ تزریق

فیلتر پست کربن چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب باید اطلاعات کاملی در مورد انواع این دستگاه داشته باشید.

در تمامی این دستگاه ها فیلترهای متعددی از فیلترهای تصفیه آب وجود دارد که با عبور آب از هر کدام از آنها املاح و ترکیبات موجود در آب گرفته شده و آب خروجی از آن املاح عاری خواهد شد. همه این دستگاه ها به طور کلی دارای 3 مرحله فیلتراسیون هستند که در ابتدا رسوبات بزرگ و جامدات معلق را از آب خارج می کنند.

دو فیلتر بعدی فیلترهای کربنی هستند که می توانند مواد شیمیایی و ذرات کوچکتری مانند کلر را تصفیه کنند. آنها حتی می توانند در صورت امکان سموم را جذب کنند. در این دو مرحله حتی هر بو و رنگ و مزه ای که در آب باشد جذب می شود.

دستگاه های اسمز معکوس دارای فیلتر کربن در مرحله 4 هستند که تقریباً 99.99 درصد مواد و ذرات را از طریق این فیلتر حذف می کند.

فیلتر مرحله 5 که به عنوان فیلتر پست کربن نیز شناخته می شود، گام بعدی برای از بین بردن مواد شیمیایی است که احتمال وجود آنها کمتر از 0.1 درصد است.

آب از مرحله پنجم به بعد کیفیت بسیار ویژه ای خواهد داشت که در آن هیچ گونه مواد مضری وجود نخواهد داشت. معمولاً بعد از فیلتر مرحله 5، از اشعه ماوراء بنفش برای تمیز کردن استفاده می شود و این اشعه می تواند هر نوع میکروارگانیسمی مانند ویروس را از بین ببرد. البته در برخی وسایل دیگر از ترکیباتی که از نقره استفاده می شود برای از بین بردن میکروب ها استفاده می شود. فیلترهای قلیایی که می توان از آنها برای بهبود طعم آب استفاده کرد نیز در برخی از دستگاه ها وجود دارد

فیلتر پست کربن برای افرادی که می خواهند خاطره ای راحت از آب آشامیدنی داشته باشند ضروری است. این فیلتر ساختار ساده ای دارد. برای ساخت این فیلتر از پوسته نارگیل استفاده شده است که خواص باورنکردنی مربوط به جذب مواد دارد.

این فیلتر بعد از فیلتر ممبران و در ورودی و خروجی آن قرار می گیرد. دارای دو فیلتر است که به تصفیه بیشتر نیز کمک می کند. آب پس از عبور از فیلتر ممبران وارد فیلتر پست کربن شده و پس از تصفیه از طریق خروجی آن وارد مرحله دیگری می شود. زغال سنگ یا به عبارتی کربن در نظر گرفته شده برای این فیلتر، جز جذب خاصیت دیگری بر روی آب باقی نمی گذارد.


زمان تعویض فیلتر پس از کربن

برای سالم نگه داشتن آب تصفیه شده باید به زمان تعویض فیلترهای موجود توجه کنید. معمولا زمان تعویض فیلترها به عواملی مانند زمان استفاده از اولین بار، میزان فیلترهای استفاده شده با توجه به حجم آب مصرفی، کیفیت آب تصفیه شده و همچنین نوع برند و کیفیت بستگی دارد. از فیلتر

معمولا زمان تعویض فیلتر مرحله 5 حدود یک سال پس از اولین استفاده است. این فیلتر با برندها و کیفیت های مختلفی در بازار موجود است. برای خرید فیلتر تصفیه آب حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.


نحوه تعویض فیلتر پست کربن

برای تعویض فیلتر کربن می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

. ورودی آب دستگاه را ببندید و دستگاه را از برق بکشید.

. شما باید تمام اتصالات فیلتر پست کربن را باز کنید. از جمله اتصالاتی که از فیلتر ممبران وارد فیلتر پست کربن می شود و همچنین اتصالات مربوط به شلنگ آبی که از پست کربن وارد مخزن می شود.

. باید ورودی آب را به فیلتر کربن و خروجی آب در فیلتر کربن را طبق دستور روی فیلتر وصل کنید در غیر این صورت احتمال گرفتگی آب و عبور نکردن از فیلتر وجود خواهد داشت.

. پس از اتصال فیلتر در جهت صحیح، اتصالات و شیلنگ ها را دوباره وصل کرده و دستگاه را به برق وصل کنید.


بهترین برندهای فیلتر تصفیه آب

آنچه عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی را افزایش می دهد، کیفیت فیلترهایی است که در آن استفاده می شود. اگر از انواع بی کیفیت برای جایگزینی هر یک از فیلترها استفاده شود، قطعاً دیگر نمی توانیم انتظاری را از کیفیت آب تصفیه شده داشته باشیم.

انواع و اقسام برندها و کیفیت ها در بازار وجود دارد اما اگر بخواهیم به بهترین فیلترهای آب اشاره کنیم باید به cck، Easy Well، Softwater، Aquapro اشاره کنیم که از برندهای تایوانی هستند که استانداردهای لازم برای فیلتراسیون را دارند. کسب کرده اند. این فیلترها در اکثر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی کاربرد فراوانی دارند.

به عنوان مثال فیلتر آب آکواپرو تایوانی یکی از قوی ترین فیلترهای دنیاست که در انواع دستگاه های تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلترها علاوه بر کیفیت بالا در تصفیه آب از نظر ساختار بسیار مستحکم بوده و به راحتی آسیب نمی بینند.

در صورت تمایل به خرید فیلترهای تصفیه آب از جمله فیلتر تصفیه آب مرحله 5، بهتر است به فروشگاه ها و نمایندگی های مجاز فیلترهای مذکور مراجعه نمایید.