سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پمپ تزریق

کاربرد کربن تصفیه آب

کربن فعال یا به عبارت ساده تر کربن فعال ماده ای است که پایه های کربنی دارد و به دو روش شیمیایی و بخار فعال می شود.

سوال اینجاست که چرا به کربن فعال نیاز داریم؟ چه فایده ای برای ما دارد؟

آب می تواند بو، رنگ و طعم خود را به دلایل مختلفی مانند وجود آلاینده ها تغییر دهد. برای این منظور فرد نیاز به فیلتری دارد که آب را تصفیه کند.

فیلتر کربن یکی از این روش هاست که از کربن فعال برای حذف آلاینده ها از طریق جذب مواد شیمیایی استفاده می کند.

کربن با قرار گرفتن در معرض شرایط دمایی خاص فعال می شود. روی سطح کربن حفره های ریز و درشتی وجود دارد که قدرت جذب آلاینده های زیادی دارند که همین امر باعث استفاده از آن در دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی شده است.


کربن فعال چه تاثیری بر آب دارد؟

کربن از مواد ریز تشکیل شده است که روی هم چیده شده اند. این کربن با قرار گرفتن در شرایط دمایی خاص فعال می شود و قدرت جذب بالایی دارد.

پس از حرارت دادن زغال سنگ ذرات ریز و درشتی تشکیل می شوند که آلاینده های آب را جذب می کنند. این کربن ها که در آب استفاده می شوند به دو صورت پودری و دانه ای استفاده می شوند که هر کدام مزایا و خواص منحصر به فرد خود را دارند.

 

استفاده از کربن فعال باعث حذف آلودگی هایی می شود که رنگ و بوی آب را تغییر می دهند. در واقع کربن در شکل فیزیکی خود به عنوان فیلتری عمل می کند که از ورود آلاینده ها جلوگیری می کند. پساب حاصل تصفیه شد.


کربن چگونه تولید می شود؟

فعال سازی کربن به طور کلی به دو روش انجام می شود:

روش فیزیکی

این روش بیشتر از روش شیمیایی رایج است. ابتدا زغال سنگ اولیه تهیه می شود و برای فعال شدن کربن، مواد را با بخار و اکسیژن تا دمای 800 تا 1100 درجه سانتی گراد گرم می کنند.

با انجام این کار یک سوراخ بزرگ ایجاد می شود که به عنوان یک صافی عمل می کند و از ورود ذرات بزرگ به آب جلوگیری می کند. این روش بهترین روش برای تصفیه آب است.

روش شیمیایی

روش شیمیایی به موادی مانند زغال سنگ یا زغال چوب نیاز دارد. این مواد با مواد شیمیایی ترکیب می شوند که در نهایت به شکل خمیر در می آیند. خمیر در دمای 500 تا 800 درجه سانتیگراد گرم می شود.


کربن فعال چه نوع آلاینده هایی را از بین می برد؟

امروزه به دلیل وجود آلاینده ها در آب شهری در اکثر منازل از دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود. وجود فیلتر کربن فعال در دستگاه تصفیه، بو، کلر، بنزن و بسیاری از مواد مضر را که سلامت افراد را به خطر می اندازد از بین می برد.

 

کربن نه تنها به سلامتی شما آسیبی نمی رساند، بلکه طعم آب را بهتر می کند و آب شفافی را برای شما فراهم می کند.