سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پمپ تزریق

زغال اکتیو چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

زغال اکتیو  یک پودر کاملا سیاه، بی بو و بی مزه است که از زغال اکتیو، یک ماده حاوی کربن مانند چوب ساخته شده است. ماده اولیه ای که برای تولید کربن فعال استفاده می شود، کاملاً گیاهی است و درصد کربن بالایی دارد. در اثر فعال شدن این زغال، قابلیت های آن افزایش می یابد و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی می تواند مواد مختلفی از جمله مواد آلوده و سمی را جذب کند. این ماده ارزشمند که امروزه در بین مردم جهان بسیار محبوب است دارای خواص بی نظیری است که می تواند برای سلامت پوست، مو و دهان مفید باشد.


زغال اکتیو کاربردهای زیادی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

1- برای از بین بردن چربی اضافی پوست و درمان آکنه می توانید از زغال فعال مانند پاک کننده استفاده کنید. زغال چوب فعال می تواند تمام ناخالصی ها و چربی اضافی را از پوست بشوید. همچنین می توانید از ماسک ها و صابون های حاوی ذغال که در داروخانه ها موجود است برای پاکسازی و زیبایی پوست خود استفاده کنید.

2- برای سفید کردن دندان ها و جلوگیری از تشکیل پلاک و پلاک می توانید از ترکیب خمیردندان و زغال فعال استفاده کنید. آن را برای مدت کوتاهی روی دندان های خود نگه دارید و سپس مسواک بزنید.

3- برای داشتن موهایی سالم می توانید موهای خود را با شامپوهایی با زغال فعال بشویید تا ذرات مضر تارهای مو از بین برود. حتی می توانید کمی پودر زغال فعال به شامپو خود اضافه کنید. چربی اضافی مو، خارش و شوره سر نیز با محصولات کربن فعال درمان می شود.

در حال حاضر انواع دهانشویه های خمیردندان و زغالی برای سفید کردن دندان در بازار وجود دارد. با استفاده از آنها می توانید با پوسیدگی دندان، بوی بد دهان و بیماری لثه مبارزه کنید و لبخندی زیبا به خود هدیه دهید. برای سفید کردن دندان‌ها با زغال، آن را روی دندان‌ها مسواک بزنید تا پلاک روی سطح دندان‌ها و لثه‌ها باکتری‌ها و بقایای غذا را جذب کند.


معرفی و کاربرد زغال فعال در آکواریوم برای حفظ کیفیت آب

استفاده از کربن فعال (زغال اکتیو) در آکواریوم ها بخش رایج بهبود کیفیت آب است. زغال فعال معمولاً در فیلترهای تولید شده برای آکواریوم ها یافت می شود. به طور معمول، ماهی ها تمام نیازهای خود را در محیط آبی که در آن زندگی می کنند برآورده می کنند، به همین دلیل است که کیفیت آب برای این موجودات ارزشمند بسیار مهم است. مطالعه استفاده از کربن فعال در آکواریوم ها نشان داده است که استفاده از این محصول می تواند به فیلتراسیون آب آکواریوم کمک زیادی کند و محیط ایمن و سالم تری برای زندگی ماهی ها ایجاد کند. استفاده از زغال فعال در آکواریوم ها را می توان در 3 بخش اصلی مورد بحث قرار داد. اولین موضوع، وضعیت سلامت آب است که با حذف عوامل بیماری زا، محیطی تمیز و عاری از بیماری برای ماهی ها ایجاد می کند. موضوع بعدی شفافیت آب آکواریوم است که به دلیل اهمیت زیبایی بصری آکواریوم، این خاصیت جایگاه مهمی در بین صاحبان ماهیان زینتی دارد و با استفاده از کربن فعال در آب، محیط جذاب تری را برای آنها فراهم می کند. مشاهده کننده. در نهایت شاید شما از آن دسته افرادی باشید که با بوی آکواریوم مشکل دارید که در این صورت نمی توان استفاده از زغال اکتیو در آکواریوم را برای رفع بوی بد نادیده گرفت.

عملکرد و کاربرد کربن فعال (کربن فعال) در آکواریوم

 

قبل از بررسی عملکرد و کاربرد کربن فعال در آکواریوم ها باید توجه داشت که کربن فعال همان زغال چوب معمولی است با این تفاوت که کربن فعال توسط ذرات نقره پوشانده شده است. نقره موجود در ترکیب کربن فعال با برخی از موادی که باعث آلودگی آب می شوند ترکیب می شود و در نهایت کیفیت آب را بهبود می بخشد. نکته مهم در این زمینه این است که زغال فعال مورد استفاده در آکواریوم معمولا دارای مقدار بسیار کمی نقره است تا از هر گونه آلودگی و مسمومیت ماهی توسط نقره جلوگیری شود. استفاده از کربن فعال در آکواریوم علاوه بر وجود ذرات نقره، عموماً وجود منافذ در این محصول است که منجر به تصفیه فیزیکی آب می شود و در نتیجه تصفیه شیمیایی و فیزیکی در کنار هم محیط مناسبی را برای ماهی ایجاد می کند. زندگی لازم به ذکر است که نام دیگر کربن فعال کربن فعال است. استفاده از کربن فعال در آکواریوم در بسیاری از فیلترهای آب رایج است. نوع و کیفیت متفاوت این محصول باعث شده تا با قیمت های متفاوتی به فروش برسند و بهتر است قبل از خرید با مشاوران و کارشناسان مشورت کنید تا محصولاتی را با توجه به نیاز سیستم آکواریوم خود تهیه کنید. استفاده از فیلترهای بزرگتر یا کوچکتر از نیاز آکواریوم می تواند عملکرد را بهبود بخشد و هزینه های غیرضروری را به صاحبان آکواریوم تحمیل کند. زغال فعال باید پس از مدتی جایگزین شود تا خواص خود را حفظ کند. زمان تعویض کربن فعال در آکواریوم حدود 3 ماه می باشد که بسته به تراکم ماهی در آکواریوم و رژیم غذایی و تغییر آب آکواریوم می توان این زمان را کم و زیاد کرد.