سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پمپ تزریق

رزین میکسبد

رزین

برای تصفیه آب استخر به مواد تصفیه کننده نیاز است. از رزین استخر می توان برای تصفیه استفاده کرد. رزین میکسبد پرولایت مدل MB400 محصولی از شرکت پرولیت می باشد. شرکت پرولیت یکی از بزرگترین و مشهورترین تولیدکنندگان رزین در جهان است. این شرکت رزین ها را در مدل ها و کاربردهای مختلف تولید و طراحی کرده و به بازار عرضه می کند. برای تهیه آب کاملاً خالص از رزین مخلوط پرولیت بد استفاده می شود. این نوع رزین ها در دو مدل 5 و 25 لیتری به بازار عرضه می شوند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند. این نوع رزین مخلوطی از رزین های آنیونی و کاتیونی است. بنابراین به عنوان یک رزین تبادل قوی تعریف می شود. کاربرد این نوع مخلوط رزین پرولایت برای استفاده در سخت کننده آب می باشد. این نوع رزین پرو میکس بد برای حذف سختی آب استفاده می شود. استفاده از این نوع رزین های بد میکس باعث شفافیت آب می شود.


خواص رزین میکسبد

این رزین برای حذف سختی آب استفاده می شود.

ظرفیت تبادل یونی 1.9 برابر در لیتر و ظرفیت آنیونی 1.3 EQ / L است.

دمای کار رزین 100-60 درجه سانتیگراد است.

 دانه بندی این نوع رزین بد میکس از 0.3 تا 1.2 می باشد.

رزین بد میکس Pro-mix MB400 دارای مجوز در انگلستان است.


افزایش طول عمر رزین های سخت شونده

نکته بسیار مهم در مورد طول عمر رزین های سختی گیر این است که طول عمر آنها به عواملی مانند کیفیت رزین، کیفیت آب و در نهایت فرآیند احیاء بستگی دارد. رزین تبادل یونی اگر به درستی و به موقع احیا شود عمر آن را افزایش می دهد. عمر مفید آن بین 5 تا 10 سال می باشد که با رعایت نکات ذکر شده تا 15 سال قابل افزایش می باشد.


انواع رزین های کاتیونی

برای تهیه و خرید رزین باید به فروشگاه هایی که رزین می فروشند مراجعه کنید. این فروشندگان می توانند رزین متناسب با نیاز شما را تهیه کنند. رزین های کاتیونی با توجه به کارایی و عملکرد انواع مختلفی دارند که در ادامه این قسمت به معرفی آن ها می پردازیم.

یکی از انواع رزین های کاتیونی، رزین اسیدی قوی آن است که به راحتی می تواند تمام کاتیون های موجود در آب سخت را از بین ببرد.

 

نوع دیگر، رزین کاتیونی ضعیف اسیدی است که برخی از کاتیون های آب را که مربوط به قلیایی بودن آب است، از بین می برد.