سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پمپ تزریق

فیلتر کربن فعال

کاربرد کربن فعال در صنایع مختلف

کاربرد صنعتی

از کاربردهای صنعتی اصلی این ترکیب می توان به استفاده از کربن فعال در پرداخت فلزات برای تصفیه محلول های آبکاری اشاره کرد. این روش اصلی تصفیه برای حذف ناخالصی های آلی از محلول های پوشش نیکل شفاف است. تجمع بیش از حد ناخالصی‌ها در محلول می‌تواند بر کیفیت آبکاری و خواص فیزیکی فلز رسوب‌شده تأثیر منفی بگذارد. عملیات کربن فعال این گونه ناخالصی ها را حذف می کند و عملکرد آبکاری را به سطح مطلوب باز می گرداند.


کاربرد پزشکی

کربن فعال به صورت خوراکی برای درمان مسمومیت ها و دوزهای بالای داروها استفاده می شود. قرص ها یا کپسول های کربن فعال در بسیاری از کشورها به عنوان داروی تجویزی برای درمان اسهال، سوء هاضمه و نفخ استفاده می شود. اما زغال فعال هیچ تاثیری بر گاز روده و اسهال ندارد و اگر مسمومیت ناشی از بلع مواد خورنده، اسید بوریک، فرآورده های نفتی باشد، معمولاً از نظر پزشکی به ویژه در برابر مسمومیت با اسیدهای قوی بی تاثیر است. قلیایی، سیانید، لیتیوم، آرسنیک، متانول، اتانول یا اتیلن گلیکول و آهن هیچ تاثیری ندارند.

کربن فعال مانع از جذب این مواد شیمیایی در بدن انسان نخواهد شد. این یکی از بی خطرترین و موثرترین داروهای مورد نیاز یک سیستم بهداشتی در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی است. استفاده نادرست (مثلاً در ریه ها) منجر به آسپیراسیون ریوی می شود که در صورت عدم شروع فوری درمان پزشکی، گاهی اوقات می تواند کشنده باشد.


فیلتر کربن فعال:

این فیلترها صرفاً برای جذب بوهایی مانند بوی گازها، بخارات خطرناک و سرطان زا از ترکیبات شیمیایی و داروهای شیمی درمانی، محلول های بنزینی، تولوئن و زایلن، عطرهای پلی نیکل مانند نفتالین و بی فنیل، عطرهای مشتق شده از کلروبنزن های مختلف استفاده می شوند. Toxafen VDT ??فنل هایی مانند فنل ها و میل لنگ، بوهای سوخت هایی مانند روغن، گازوئیل و میل لنگ، بخارات خطرناک و سرطان زا از عملیات جوشکاری و گازهای آلاینده مانند So2، No2، No، Co2، Co را از هوا حذف می کند.

به طور کلی اکثر عطرها از محلول هایی که محلول های شیمیایی منتشر می کنند به دست می آیند.

کاغذ فیلتر یا (رسانه) فیلترهای کربن فعال در یک قاب فلزی یا چوبی با توجه به سطح کربن فعال مورد نیاز، بین چین‌ها (تاها) که توسط جداکننده آلومینیومی (فویل) یا مش گالوانیزه از هم جدا می‌شوند، تا می‌شوند. جدا شده، اجازه عبور هوا را می دهد.


فیلتر کربن فعال خالص (گرانول)

فیلترهای کربن فعال برای استفاده در کاربردهای تهویه مطبوع، مسطح و مشابه فیلترهای تخت دیگر ساخته می شوند که در آن گرانول های کربن بدون حرکت می مانند و در محل اتصال خود به هم می چسبند و بیسکویتی را تشکیل می دهند که در یک قاب فلزی قرار می گیرد. (که به نوبه خود در یک محفظه با تعدادی صفحه تخت دیگر قرار می گیرند). این محفظه ها را می توان برای جایگزینی فیلترها از جلو یا جانبی طراحی کرد و همچنین توسط پیش فیلترهای صاف کربن فعال محافظت می شود.

در فیلترهایی که به عمق تا حدود یک متر نیاز دارند، استفاده از گرانول کربن فعال به صورت عمده رایج است. در فیلترهای کم عمق، چنین فیلترهایی تأثیر کمی دارند، زیرا ذرات تمایل به ته نشینی یا عبور هوا از طریق کربن فعال دارند، یا دانه های کربن فعال را از طریق فیلتر پخش می کنند و در جریان هوا رها می شوند و غبار کربن تولید می کنند. گارداند.

سیستم‌های کربن فعال فله اغلب برای کاربردهای با انتشار بالا، مانند برخی از فرآیندهای صنعتی که نیاز به فیلترهای عمیق دارند، استفاده می‌شوند. ، سولفید هیدروژن و بسیاری دیگر. تمرکز بر ترکیبات آلی فرار (VOCs) در محل کار، کربن فعال را مهم کرده است.

ساخت فیلتر کربن اکتیو در شرکت پالایش صنعت با توجه به سفارش و نوع سیال برای فیلتراسیون و شرایط کاری در ابعاد و اشکال مختلف طراحی و ساخته می شود.

کاربرد: مهم ترین کاربردهای حذف دود و گاز ساختمان های اداری، ساختمان های تجاری، فرودگاه ها، بیمارستان ها و رستوران ها هستند. از این فیلترها برای حذف بخارات حلال ها، آلاینده های سمی و یا بوهای مزاحم برای محیط های شیمیایی استفاده می شود و از صنایع مادر مانند پتروشیمی و مواد غذایی نیز استفاده می شود.