سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پمپ تزریق

تعریف کلی پمپ دقیق چیست؟

پمپ دقیق یکی از مهم ترین انواع پمپ ها در صنعت است که می تواند مقدار معینی از مواد شیمیایی مختلف مانند کلر مایع، سفید کننده، اسیدها را به خواص خورندگی و مایعات چسبناک در زمان های مختلف پمپاژ کند. پمپ های با استفاده از دوزینگ پمپ یا پمپ میترینگ نیز نامیده می شوند. این نوع توضیحات پمپ در انواع مختلف پیستون یا دیافراگم ساخته می شود که بسته به میزان فشار سیستم به صورت دستی یا اتوماتیک قابل تنظیم می باشد.


دسته های پمپ دقیق

1- پمپ دقیق با قابلیت پمپاژ پودر و گرانول

2- پمپ دقیق  مایعات و مواد شیمیایی

اصولا دوزینگ پمپ ها در مدل های مختلف تولید می شوند که قابلیت تنظیم تزریق سیال از 0.06 تا 350 لیتر در ساعت و تنظیم فشار تزریق را از 1 تا 30 بار دارند.

پمپ دقیق مدل شیر برقی (Mikro Delta)

این مدل از پمپ دقیق از نظر حجم تزریق کاربر در مقایسه با موتور پمپ ها کمتر است. شفت فلزی جابجا شده و با قطع برق شفت توسط یک فنر به عقب رانده می شود. اساساً شفت و دیافراگم به پیستونی متصل می شوند که توسط آن تزریق انجام می شود.


پمپ دقیق و کار های آن

این نوع پمپ در انتقال سیالات با فشار و دبی بالاتر نسبت به نوع شیر برقی اهمیت و کاربرد بیشتری دارد. عملکرد این پمپ تزریق با نیرو به گیربکس و سپس توسط شفت متصل به دیافراگم یا پیستون منتقل می شود.

اجزای دوز پمپ پیستونی

میل لنگ، سیلندر، پیستون، آب بندی، شیر ورودی، شیر خروجی

اجزای دوز پمپ دیافراگمی

محفظه، دیافراگم، پرتابگر، میل لنگ، هوای فشرده یا بخار، شیر ورودی، شیر خروجی


دوزینگ پمپ معمولی ETATRON

این مدل یکی از پمپ هایی است که میزان تزریق را با دست تنظیم می کند و تنها وظیفه آنها تعیین میزان مایع برای تزریق ماده شیمیایی به آب است. تولید کنندگان پمپ های تزریق در مدل های مختلف به طراحی و ساخت می پردازند که مهمترین آنها پمپ تزریق PKX MA سری آتاترون می باشد.

کلرزن

1 نصب دیوار یا کف

2 آسان برای استفاده و کار

3 دبی کم و متوسط

4 مواد دیافراگم PTFE

5 بدنه پلی پروپیلن تقویت شده ضد اسید

6 توان 120 ضربه در دقیقه

7 از ایمنی IP 65 استفاده کنید

8 کنترل کننده سطح را نصب کنید

9 امکان تنظیم دستی جریان از 0 تا 100 درصد

11 لوازم جانبی. شیر مکش فیلتر شده. شیر تزریق. شیلنگ و اتصالات مربوطه