سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پمپ تزریق

پمپ سلونوئیدی چیست؟

دوز به معنای وارد کردن مقدار معینی از یک ماده شیمیایی (مایع) به آب یا مایعات دیگر است. پمپ اندازه گیری (دوز پمپ) سیال را به یک لوله یا مخزن از پیش تعیین شده منتقل می کند و حرکت می دهد. پمپ دوز یک انتقال مثبت است. به طور کلی دوزینگ پمپ ها یا پمپ های اندازه گیری بهترین و پرمصرف ترین پمپ ها در صنعت هستند. یکی از این نوع پمپ ها پمپ دوز برقی می باشد.

دوزینگ پمپ ها با نام های مختلفی نام گذاری می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در شرایط مختلف کار می کنند. جریان سیال با دوزینگ پمپ های مختلف متفاوت است. برخی از پمپ ها دوز مایع را به صورت پالس و برخی دیگر به صورت جریان ثابت ارائه می دهند.

روند دوزینگ پمپبه طور کلی یکسان است، اما هر یک از این پمپ ها دارای جزئیاتی در عملکرد خود هستند که آنها را از سایر پمپ ها متمایز می کند. در ادامه در مورد پمپ سلونوئیدی توضیح خواهیم داد.

 

پمپ سلونوئیدی

دوزینگ پمپ  نام پمپ اندازه گیری نیز شناخته می شود. چنین پمپ هایی می توانند مقدار و دوز مشخصی از یک سیال را انتقال دهند و به همین دلیل به آنها پمپ تزریق نیز می گویند. پمپ های تزریق به طور کلی در انواع پمپ های دوز دیافراگمی، دوز پمپ های رفت و برگشتی، دوز پمپ های مارپیچی و دوز پمپ های پریستالتیک موجود هستند.

پمپ سلونوئیدی در نوع مکانیزم متفاوت بوده و ممکن است هر کدام از مواد مختلفی ساخته شوند. این مواد ممکن است بسته به سیال چسبناک در آن دمای سیال متفاوت باشند.

در واقع پمپ سلونوئیدی به این معنی است که پمپ آهنربایی الکترومغناطیسی مورد استفاده در پمپ تزریق که نیروی محرکه را تولید می کند، از الکترومغناطیس استفاده می کند. استفاده می کند. پمپ سلونوئیدی را می توان برای انواع دوزینگ پمپ ها استفاده کرد اما نوع دوزینگ پمپ باید الکترومغناطیسی باشد.


مزایای ویژه پمپ سلونوئیدی

قیمت مناسب

دارای آی پی بالا

نصب و نگهداری آسان

بدون نیاز به روغن کاری و روغن کاری

استهلاک پایین

کارایی و اثربخشی بالا

تنوع در جنس سر

قابلیت تزریق با دوز کم

ابعاد کوچک

قابلیت تزریق مواد شیمیایی خورنده و شیمیایی

قابلیت نصب دیوار یا کف بسته به فضا

به دلیل داشتن قابل استفاده در محیط های مرطوب


مشخصات پمپ سلونوئیدی

فشار کاری بین 1 تا 20 بار

حجم تزریق بین 1 تا 22 لیتر در ساعت

قابلیت تنظیم حجم تزریق با کنترل سرعت و تعداد ضربات دیافراگم پمپ

وضعیت عملکرد را توسط یک لامپ سیگنال نمایش می دهد

دارای ظرف و روکش ضد اسید یا ضد خوردگی بسته به مدل